Ikon Anak Muda Malaysia di Pentas ASEAN!

Sahabat-sahabat rapat seperjuangan saya dan merangkap partner dalam dunia business minggu ini semuanya sedang beraksi di peringkat dunia antarabangsa (1-7 Ogos 2016).

Albark Yunus Bat, Ikon Muda Peace Agent Malaysia, mewakili Malaysia ke Bandung Indonesia menghadiri 'Training Pendidikan Perdamaian' di kawasan puncak bukit yang indah di Bandung anjuran Peace Generation. Peace Generation Malaysia juga akan ditubuhkan di Malaysia dan akan jadi 'Branding Kedamaian' yang hebat di Malaysia.

Pada 6 Ogos ini Albark akan menandatangani MOU Persefahaman disaksikan Pak Ridwan Kamil Wali Kota Bandung untuk membawa 'Jenama Peace Generation' ke Malaysia.

Dato Ahmad Zaki Jinlapudin, Ikon Fitness, Health dan Strongman Asean pula mewakili Malaysia dalam Sukan Orang Kuat Malaysia dan mendapat tempat Kedua dalam Pertandingan Philippines Strongestman di Manila Filipina. Tahniah diucapkan atas pencapaian yang hebat ini dan seterusnya semoga di Malaysia Sukan Orang Kuat @ 'Super Human' ini diperhebatkan lagi.

Manakala Wasif Wan, selaku Pengerusi Jaringan Anak Muda pula ke Jakarta menghadiri Forum Ekonomi sangat berprestij peringkat antarabangsa iaitu World Islamic Economic Forum (WIEF) dan kemudiannya menemani Albark Yunus di Kota Bandung untuk acara MOU Peace Generation Malaysia - Peace Gen Indonesia sebagai wakil Jaringan Anak Muda Malaysia.

Saya pula untuk tahun 2016 ini membuat keputusan untuk tidak ke luar negara bermula Mac 2016 yang lepas sehingga Ogos kerana menantikan Zuriat Kedua saya yang InsyaAllah akan muncul di arena dunia dijangka due date newborn baby adalah 23 Ogos 2016.

Sahahat-sahabat sekalian. Anda semua  hebat dan merupakan 'Unsung Heroes' yang membanggakan nama Malaysia dengan cara yang tersendiri.

Semoga sukses semuanya! Aaminn Ya Allah.

P.S:- Saya akan beraksi di peringkat antarabangsa kembali setelah selesai menyambut urusan kelahiran anak yang kedua nanti. Banyak jemputan ke event luar negara terpaksa ditolak tahun 2016 ini.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger