Tahun 2016 yang sangat marvellous!

Allah swt beri peluang dan ruang untuk saya dan team saya dari Organisasi Asean Youthpreneur Community (International Organization) dan Jaringan Anak Muda (National Organization) untuk explore pelbagai potensi dan kelebihan dari pelbagai aspek perniagaan, program ilmiah, kembara profesional dan terus menguatkan dan membina jaringan di seluruh dunia.

Yang terkini, Saudara Wasif Wan sepanjang minggu lepas membuat jaringan di Jakarta di WIEF bersama AnnaMaria Aisha Tiozzo memperkuatkan lagi jaringan perniagaan dalam sektor Halal bersama World Halal Development.

Pada masa yang sama Saudara Albark  Yunus Bat, bermula 1 hingga 7 Ogos di Bandung menyertai program anjuran Peace Generation dan dengan jayanya membuat MOU bersempena penubuhan dan pengaktifan Peace Generation Malaysia.

Segala training modules, products dalam bentuk buku-buku, event Peace Generation, dan transfer technology berjaya dibawa pulang untuk dikembangkan di Malaysia.

Saya pula di Malaysia meneruskan kerjasama yang lebih kukuh bersama dengan MTDC untuk 'mengantarabangsakan' usahawan-usahawan kita di peringkat antarabangsa. Secara diam - diam dan sekarang jadi nyata kami telah mula mempromosikan service atau busines logistik untuk sebarang urusan import dan export para usahawan yang ingin membawa produk mereka ke luar negara.

Pada 20 Ogos 2016 juga saya dijemput oleh Asia Europe Institue , UM untuk menyampaikan syarahan kepada para researchers, mahasiswa dan professors daru 22 buah negara berkaitan Topik 'Multiculturalism Through Youth's Reflection' di UM.

Pada 23 Ogos 2016 InsyaAllah anak nombor dua dijangka melihat dunia bumi yang indah. Dalam susah ada senang dan dalam senang ada susah. Dan Allah selalu memberikan yang terbaik apa yang kita perlu berbanding apa yang kita mahu.

Alhamdulillah atas rezeki yang Allah berikan ini. Semoga ianya beri manfaat juga kepada orang lain. Aamiin.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger