BERTEMU SAHABAT ASEAN DR.GAMAL ALBINSAID; TOKOH SOCIAL ENTERPRISE LEVEL DUNIA!

Beliau yang merupakan pengasas Klinik Asuransi Sampah, Tokoh Usahawan Sosial Hebat yang menerima penghargaan 'The Prince of Wales Young Sustainability Entrepreneur' dari Putera Charles atas idea kreatifnya menubuhkan Klinik Asuransi Sampah di Kota Malang. Sebanyak dua kali beliau ke Istana Buckingham, England kerana Pihak Istana mengiktiraf jasa beliau!

Beliau datang ke Kuala Lumpur sebagai Speaker Utama di Acara International Conference on Blue Ocean Strategy dan juga Acara ASIA STUDENT SUMMIT 2016.

Beliau pernah menerima Anugerah Ashoka YoungChangeMaker 2012, Finalis Tabriz International Medical Science Congress di Iran, Finalis International Student Medical Congress Kosice di Slovakia dan pelbagai lagi anugerah pengiktirafan antarabangsa yang tidak terkira banyaknya!

KLINIK ASURANSI SAMPAH.

Klinik Asuransi Sampah  menyelesaikan 3 masalah utama seperti isu ekonomi,sampah dan soal kesihatan dimana ia  membantu kelompok miskin yang tidak mampu membiayai kos rawatan kesihatan dengan sistem pembayaran sampah .

Mereka yang tidak berkemampuan boleh membayar kos rawatan perubatan menggunakan sampah kering seperti botol plastik, kertas dan sebagainya dan dengan "sampah" itu menggunakan sistem pengurusan sampah-sisa pepejal ia dikitar semula hingga mampu menjana kewangan.

'Klinik Sampah' beliau memiliki sistem dan modul perniagaan yang tersendiri yang berupaya menghasilkan keuntungan dan keuntungannya juga disumbang kembali kepada masyarakat.

KERJASAMA SAYA DAN DR. GAMAL.

Melalui Organisasi IMPACT INTERNATIONAL (saya sebagai Wakil Malaysia) kami bekerjasama melahirkan lebih ramai usahawan di peringkat antarabangsa berkaitan pembangunan Usahawan Sosial.

Kami juga akan melatih bakat-bakat baharu di kalangan anak muda dalam bidang konsultansi perniagaan sosial, motivator sosial dan event management berkaitan  Social Enterprise Empowerment dan Leadership Empowerment Training.

Semoga usaha kami ini dalam menguatkan Jaringan Anak Muda Berprestasi Tinggi Holistik seluruh dunia dengan 'Taste and Culture of ASEAN menjadi satu kejayaan besar tidak lama lagi.

Bersyukur kepada Allah atas Anugerah Persahabatan ini.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger