MEETING OFFICIAL PERTAMA DI TAHUN BARU 2016!

Hari pertama dan minggu pertama bekerja di Tahun Baru dimulakan dengan meeting official pertama di office saya di Wisma UOA bersama dengan Mr Elton Kuah dan Ms Nive Yong.

Mr. Elton Kuah.

Mr Elton Kuah adalah seorang pakar level international dalam 5 bidang ini:-

1. Market Research.
2. Facebook Advertising Services.
3. Social Media Training.
4. Business Strategy Training.
5. Business Strategy Consultation.

Meeting dengan beliau sangat menarik dan beri banyak input yang sangat powerful untuk pastikan business plan dan market analysis untuk sebarang business ventures yang lebih tepat dan menyeluruh supaya kita dapat mengurangkan risiko kerugian dan mengoptimumkan peluang keuntungan.

Beliau juga mempunyai network yang kuat di USA, Hong Kong dan China melalui klien-klien beliau yang telah dibantu melabur di pasaran business ASEAN dan seluruh dunia melalui market analysis dan strategy consultation yang beliau berikan.

Bersama dengan saya, kami akan kembangkan perniagaan bersama melalui capacity dan kekuatan masing-masing untuk kerjasama dalam membuat analisis dan database management usahawan dan korporat melalui organisasi-organisasi perniagaan yang digerakkan oleh saya.

Nasihat beliau kepada saya ialah berikan tumpuan dan fokus kepada perniagaan yang telah punyai hala tuju yang jelas dan mandiri dan kukuh struktur organisasi  supaya kita tidak melakukan sebarang pembaziran masa dan wang apabila mula menjalankan kerjasama.

Malahan tambah beliau lagi, events yang ingin disertai tahun ini juga perlulah lebih selective dengan memilih events yang bertujuan research, tambah pendapatan dan build network yang memperkuatkan organisasi niaga dari aspek pengurusan kewangan dan sumber manusia.

Ms. Nive Yong

Beliau adalah Presiden Global Development Initiative Association of Malaysia (GDI) dan Country Director of Malaysia untuk Global Leadership Institute (GLI).

Organisasi beliau ini juga punyai jaringan aktivis sosial, future leaders dan entrepreneurs yang cukup besar di seluruh dunia. Beliau juga menguruskan Angel Investors dan Crowd Funding seluruh dunia untuk investment pelbagai cabang business dan pembangunan modal insan melalui aktivisme sosial seluruh dunia.

Bersama dengan beliau saya merangka pelbagai event tahunan bersama yang saya letakkan KPI perlulah melibatkan 20 buah negara untuk event bersama yang kami anjurkan. Saya juga diberikan penghormatan tertinggi beliau dengan lantikan sebagai Consultant dan Fellow untuk organisasi GDI beliau.

Manakala untuk Global Leadership Institute (GLI) saya dilantik sebagai Ambassador Malaysia. Kami bersama menguruskan kerjasama dari beberapa aspek teknikal pengurusan program dan pengisian acara untuk program 'The ASEAN Colloquium' yang melibatkan lebih 20 buah negara anjuran Global Leadership Institute (GLI) yang akan berlangsung pada 18-21 Februari 2016 ini di Bangkok Thailiand.

P.S:-

Bersyukur kepada Allah swt dan junjung tercinta kita Rasulullah saw semakin terbuka ruang yang lebih besar buat saya berbakti di dunia antarabangsa melalui kerjasama strategic yang mantap  bersama-sama sahabat-sahabat hebat seperti mereka ini.

Hanya Allah boleh membalas jasa baik mereka ini yang beri peluang dan kepercayaan kepada saya untuk amanah besar ini. Aamiin.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger