Azam Tahun Baharu 2016.

1. Untuk masuk bertanding parti  politik itu belum masanya lagi. Tapi memang akan bantu sahabat-sahabat di kalangan negara ASEAN yang rapat dengan saya untuk bertanding dalam pilihanraya yang terdekat di negara masing-masing kerana saya lihat mereka ada kemampuan, kekuatan dan kelebihan sebagai pemimpin negara masa depan. Mereka ini orang-orang baik dan sangat berkelayakan semuanya. Orang-orang baik perlu masuk dalam pilihanraya supaya ada perubahan lebih positif kepada pentadbiran negara-negara di dunia ASEAN pada masa hadapan.

2. Ingin bertemu kembali dengan sahabat-sahabat lama di seluruh dunia yang ketika dulu masa zaman mahasiswa berhingus dan berhati suci penuh semangat nak merubah dunia. Sekarang ramai sudah dewasa matang umur antara 35-40 tahun (saya sendiri sudah berusia 34 tahun). Fokus ingin ubah diri dan ubah keluarga dulu dan jadi pemimpin di organisasi kecil terdekat di tempat kerja atau syarikat. Namun ramai juga di kalangan mereka dah mula membina empayar perniagaan jadi CEO hebat pelbagai organisasi dan ada juga yang sudah menceburi serius dalam bidang politik. Yang jadi ustaz pun ramai.

3. Pergi Hawaii, USA memang dah rancang dengan telitinya bersama sahabat saya Mr Elton Kuah ,Pakar Market Analisis Antarabangsa  untuk tujuan perniagaan dan international Trading. Nak bawa bisnes travel dan juga halal food ke sana dan seterusnya masuk ke market USA bersempena TPPA yang akan ditandatangani rasanya. Kita tak boleh biarkan USA sahaja attack market bisnes kita. Orang Malaysia juga harus berani masuk market USA.

4. Memang tahun ini akan kembali kepada body shape zaman muda dulu sebagai strongman dan body builder. Tapi shape bukan bulky lebih kepada rip and fit body macam fizikal Bruce Lee kalau boleh (ini impian paling win haha).

5. Buku tulisan saya bertajuk "Anak Muda Dalam Pelbagai Perspektif" sudah siap dan dah finalize di manuskrip akhir. Tinggal nak tukar design cover buku dan kemudian dah boleh published.

P.S:- InsyaAllah. Moga diberikan kejayaan mencapai azam Tahun 2016 ini. Aamiin Ya Allah.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger