ADVANCED TECH ECOSYSTEM.

Saya tidak akan pandang ke belakang lagi. Tahun 2019 ini adalah tahun yang sangat penting buat saya dalam merealisasikan impian sejak 20 tahun yang lepas lagi.

Terlibat dalam dunia advanced tech adalah suatu bidang yang sangat diimpikan sejak lama dahulu.

Dan kini memposisikan Malaysia di mata dunia melalui usaha private sectors movement secara gerak kerja collective adalah sangat penting.

Sahabat-sahabat dalam dan luar negara menawarkan kepakaran mereka untuk sama - sama membangunkan ekosistem ini.

Secara peribadinya saya melihat Blockchain Technology, IoT, AI dan Big Data adalah the 'Big Four' teknologi yang akan mendominasi dunia di masa akan datang.

Sector pendidikan, perkilangan, pertanian, media, kesihatan sangat memerlukan enhancement dengan Advanced Tech yang saya sebut tadi.

Saya lebih melihat kepada use cases yang boleh dilaksanakan melalui pembangunan teknologi autonomous dan connectivity.

Future of Technology Summit 2019 adalah kemuncak pembangunan talents dalam negara dan berkumpulnya para scientists, technologists malahan pemindahan teknologi ke Malaysia dan ASEAN Region.

Masa sangat suntuk dan saya sendiri hanya memfokuskan pada ekosistem high tech ini.  Semoga usaha ini dipermudahkan oleh yang Maha Kuasa. Aamiin.

www.ftsummit.my
www.fotsummits.com
www.blockchainacademyasia.io

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger