Kenangan Fujiatlas International Conference 2013.

Di #Fujiatlas International  Conference semalam,  saya sempat berkenalan dan berbual panjang dengan sahabat-sahabat baru antarabangsa dalam gambar. Yang di tengah berkopiah putih tu merupakan orang Jepun namanya Ustaz Wasei Kimura. Beliau memeluk Islam dah lebih 20 tahun kerana tertarik dengan bahasa Arab, fasih bahasa Arab, boleh berbahasa Melayu. Beliau memilih berbual dengan saya dalam bahasa Inggeris. Merupakan usahawan dengan menguruskan Syarikat Kawaichem Industries (M) Sdn Bhd dalam industri import eksport bahan chemical.

Yang berbaju putih tepi sekali tu orang Jepun juga bernama Mr. Yoshimi Ota. Beliau pakar dalam bidang CAD System for Nuclear Power Plant, Intelligent Manufacturing System dan paling power berpengalaman sebagai pakar di Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA). Beliau juga pakar bidang Robotic.

Yang berkot hitam dari Negara Iraq bernama Mohanad Ali, bekerja di Malaysia di Kelana Jaya dan sebelah beliau berkot kelabu bernama Weaam Sinjab, dari Negara Syria sebagai CEO sebuah consultant pendidikan di Cyberjaya. Diskusi dengan mereka saya rasakan cukup bermakna sekali. Banyak ilmu yang saya peroleh dari mereka.

Mereka semua memuji keindahan Putrajaya. Saya pun beritahu kepada dia orang. Konsep pembinaan di Putrajaya ni dimulakan dengan pembinaan Masjid Putra dulu baru dibina bangunan lain mengambil aspirasi pembukaan Kota Madinah. InshaAllah kami berjanji untuk keep in touch di masa hadapan.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger