Mendapat Anugerah Antarabangsa!

Alhamdulillah. Mendapat jemputan dan terima Anugerah Peringkat International dari dua program Antarabangsa yang mengumpulkan seluruh Usahawan ,Policy Makers, Pemimpin Muda Antarabangsa di seluruh dunia pada Bulan February 2016 ini.

1) 10th biennial U.S.-Africa Business Summit 2016.

Hosted in Addis Ababa, Ethiopia, on February 1-4, 2016, akan dihadiri oleh 1,000 business representatives, government officials, entrepreneurs, investors, decision-makers and managers, dari seluruh Africa dan United States.

The Summit is a unique opportunity to network with the prominent decision makers and leaders in African investment, all in one place, at one time. The multi-day conference will feature insightful plenary sessions, sector-focused panels, country-specific forums, peer-to-peer roundtables, site visits, exhibitions and networking opportunities.

Program ini adalah pertemuan traders, usahawan-usahawan seluruh dunia yang majoritinya senior dan well established international traders dari seluruh dunia!

2) The ASEAN Colloquium - Bangkok, Thailand on February 18-21, 2016.

Hosted by Global Leadership Institute. Program ini sangat marvellous dan powerful berkaitan 4 aspek agenda utama iaitu Socio-Cultural Solidarity, Politic Security, Economic Growth dan Climate Change Mitigation.

Akan dihadiri pelbagai tokoh-tokoh di kalangan CEOs, Entrepreneurs,  Management Experts, Policy Makers, Philanthropists, Community Leaders, Youth Leaders  dari negara-negara ASEAN + 6 Countries seperti China, India , Pakistan dan lain-lain. Pemimpin-pemimpin masa depan ASEAN akan berkumpul di sini!

Dan yang paling menarik saya bersyukur pada Allah swt saya juga dilantik sebagai Program Ambassador mewakili Malaysia dan segala puji bagi Allah dan syukur Ya Allah kerana akan diberikan Anugerah dengan Honorary Plaque dari United Nations Head Quarters (ESCAP) bersempena The ASEAN Colloqium 2016 ini.

Anugerah ini diberikan berdasarkan sumbangan dan pencapaian saya dalam membangunkan program-program kemanusiaan, keusahawanan sosial dan pendidikan di dunia ASEAN bermula Tahun 2006 sehingga sekarang (hampir 10 tahun).

P.S:- Penyertaan untuk delegasi masih dibuka. Siapa yang mahu join dan bersama saya menjadi delegasi Malaysia ke program ini boleh pm email kepada saya.

(Effendy Zulkifly)
The  Malaysia Ambassador of Global Leadership Institute

-The ASEAN Colloquium 2015-

#futureleadersprogram
#globalleadershipinstitute
#asean
#globalnetwork

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger