Fokus Perniagaan Saya Bermula Disember 2016

Fokus perniagaan saya kini bermula Disember 2016 adalah pada dunia Digital Ekonomi yang akan mengubah masa depan dunia.  Secara spesifiknya Mata Wang Digital menjadi kajian saya sedalam mungkin.

Semua ini bermula kerana pada tahun 2013 hingga 2014 saya pernah berkhidmat di sebuah syarikat antarabangsa berkaitan Big Data Analytics dan mendapat pendedahan awal berkaitan Dunia Digital Ekonomi bermula di situ.

Antara rujukan utama saya dalam dunia Digital Ekonomi ialah CoinDesk Research .CoinDesk ini bolehlah kita katakan sebagai 'The World Leader' untuk segala news, prices dan informasi untuk info mengenai matawang digital.

Dan paling menakjubkan saya melalui mentorship dan guidance dari Pakar dan Ikon Tahap Dunia dalam Digital Ekonomi, Tuan Arai Bin Ezzra, saya diperkenalkan dengan Teknologi Blockchain dan Matawang Digital nombor dua paling bernilai di dunia setelah Bitcoin iaitu Ethereum.

Kekuatan Ethereum yang tiada pada Bitcoin adalah concept "Smart Contract". Developers Bitcoin pula adalah anonymous manakala Developers Ethereum menonjolkan dan memperkenalkan diri mereka secara rasmi yang diketuai oleh pengasasnya Vitalik Buterin yang digelar sebagai "The Next Mark Zuckerberg of Facebook".

Untuk mendalami ilmu-ilmu mengenai Ethereum dan Blockchain, untuk permulaan sahaja bagi mendapat kefahaman awal saya mendapatkan Report dari CoinDesk Research ini yang berharga USD 499!

Tidak termasuk buku-buku, research berkaitan blockchain, crypto currencies yang dibeli di Kedai Buku Kinokuniya yang sangat mahal harganya.

Semua ini berbaloi!

Dan tunggulah bagaimana kami rakan-rakan seperjuangan dalam FXBitlab dan Malaysian Association of Financial Technology Industry (MOFTI) akan beraksi di persada antarabangsa menggegar dunia Digital Ekonomi bermula tahun 2017.

Rujukan : http://www.coindesk.com/research/understanding-ethereum-report/

#fintech #blockchains #digitaleconomy #digitalcurrencies #cryptocurrencies

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger