Bulan Disember Bulan Paling Sibuk!

Bulan Disember adalah bulan yang paling mencabar bagi saya setiap tahun. Pelbagai kertas kerja dan takwim 2016 perlu disiapkan. Amanah diberikan saya akan cuba laksanakan sebaik mungkin.

Sepanjang tahun 2015 ini saya dilantik sebagai Felo untuk satu organisasi akademik di Malaysia dan satu di luar negara khusus untuk kajian berkaitan Social Entrepreneurship dan impaknya kepada masyarakat setempat.

Saya juga menjadi penasihat kepada beberapa NGO berbasiskan pembangunan anak muda dalam dan luar negara.

Team saya iaitu Team Jaringan Anak Muda juga membuat penerbitan buku-buku berkualiti dari Indonesia ke Malaysia bersama Peace Generation Movement yang berpusat di Kota Bandung bersama Bro Irfan Amalee (The 500 Most Influence Muslim in The World 2009).

Awal tahun 2015 juga saya bersama sahabat di Indonesia membangunkan NGO Komuniti Usahawan ASEAN yang telah menjalankan 4 program antarabangsa dan menyertai lebih 20 program peringkat ASEAN.

Saya juga menjadi Director sebuah syarikat motivasi dan latihan. Beberapa bulan yang lepas juga syarikat saya telah melancarkan business model baru kami berasaskan business trading dan travel.

Yang terbaru dilantik menjadi penasihat kehormat untuk sebuah Koperasi yang ada keahlian lebih 15000 ahli. Saya juga dilantik menjadi Deputy Secretary General sebuah Dewan Perniagaan bertaraf antarabangsa yang ada di berpuluh puluh buah negara.

Saya juga aktif dalam badan think-thank yang terdiri ramai di kalangan golongan intelektual dan mantan-mantan ahli parlimen Malaysia.

Saya dilantik atas kapasiti jaringan antarabangsa yang saya ada. Pembangunan keusahawanan dan pendidikan untuk generasi anak muda di Malaysia dan ASEAN.

Saya cuba buat yang terbaik dengan time management yang sangat padat dan ketat. Saya mohon maaf sangat-sangat jika tidak lagi seperti dulu boleh duduk kedai mamak , sembang-sembang peluang bisnes peringkat cadangan awal.

Saya fokus sekarang kepada implementation dan closing. Saya juga sedang siapkan buku tulisan saya yang sudah berada di fasa terakhir untuk penerbitan.

Masa tidur juga telah diubah. Pukul 10 malam mula tidur, 4-5 pagi sudah bangun. Juga sudah elakkan meeting malam bermula November yang lepas.

Saya perlukan DOA sahabat-sahabat supaya saya istiqomah, jadi insan soleh dan laksanakan amanah-amanah diberi sebaik mungkin.

InsyaAllah. Aamiin.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger