'Team Trainer Special Force' Sahabat YADIM.


Diskusi dengan 'Team Trainer Special Force' Sahabat YADIM bersama orang kuat YADIM Bro Zamani Mk berkaitan program training for trainers, training for Daie yang akan libatkan lebih 2000 orang guru, 19 IPT dan puluhan sekolah under branding 'Sahabat YADIM'.

Yang berbaju hitam adalah saudara Albark Yunus Bat yang selalu berkelana di merata dunia terutama di negara ASEAN yang memerlukan bantuan kemanusiaan seperti di Selatan Thai, Burma dan Indonesia.

Saudara Albark sangat prihatin dengan rakyat marhaen yang miskin dan gelandangan. Beliau juga pernah dijemput Menteri Belia Korea di Korea Selatan sendiri memberi talk mengenai isu spiritualisme remaja sebagai penyelesai masalah sosial di kalangan remaja. Saudara Albark ini sedang menyiapkan Master beliau dalam bidang Finance.

Yang berbaju jersey merah saudara Wasif Wan terlalu hebat untuk saya ceritakan secara ringkas di sini. Kami mula berkenalan sebagai aktivis mahasiswa di universiti awal tahun 2000. Ketika itu beliau pemimpin mahasiswa di UM dan saya pula mengetuai sebuah organisasi mahasiswa di UiTM. Beliau ada Master dalam bidang dakwah dari UM. Fasih berbahasa Arab. Telah mengembara ilmu dan membuat kerja kebajikan sosial lebih 20 negara.

Saudara Wasif sangat konsisten memperjuangkan isu-isu belia dalam konteks intelektualisme, aktivisme, idealisme dan spiritualisme. Jaringan antarabangsa beliau di kalangan intelektual dan pemimpin belia sangat mengkagumkan saya. Ayah beliau juga seorang bekas Ketua Pengarah JAKIM yang sangat terkenal atas dasar keilmuan.
Bersyukur pada Allah saya dikurniakan sahabat-sahabat dunia akhirat seperti mereka ini. Semoga rancangan kita dalam arena dakwah, dan aktivisme "Social Entrepreneurship menjadi kenyataan. Amin.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger