Insan-insan hebat yang kutemui.



Terlalu ramai insan-insan hebat yang saya telah temui dari kalangan usia remaja, belia mahupun veteran. Kadangkala mereka ini 'tersorok' dari dikenali orang ramai dan mereka juga tidak populis.
Kadang kala saya tak sangka Allah aturkan saya bertemu, bersahabat dengan mereka yang saya justifikasi sebagai satu method secara tak langsung Allah mendidik saya untuk jadi orang-orang baik dan mulia hati seperti mereka.

Ada yang saya kenal itu mungkin pada pandangan orang awam hanyalah siak-siak masjid atau surau yang kerjanya kemas surau, susun meja , susun tikar untuk moreh atau kerusi untuk ustaz-ustaz hebat mengajar. Tapi saya yakin mereka mulia di sisi Allah. Bayangkan dari saya seorang budak sekolah hingga ada anak isteri mereka masih setia di sebuah surau atau masjid.

Benarlah kata ahli pujangga.

"JANGAN BERUSAHA JADI ORANG YANG TERKENAL, BERUSAHALAH JADI ORANG YANG BERNILAI."

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger