Diskusi bersama orang kuat YADIM.



Perbincangan bersama orang kuat Sahabat YADIM berjalan dengan lancarnya semalam. InsyaAllah 
saya dan beberapa rakan-rakan trainers,motivators di dalam circle saya diberi kepercayaan untuk 
melatih dalam bentuk motivasi dakwah sasaran awal pada tahun 2015 seramai 2000 orang Guru-Guru seluruh Malaysia.
Kami juga diminta merangka, membuat penambahbaikan modules motivasi kepada pelajar-pelajar 
bermasalah yang mungkin seringkali terlepas pandang. Pembentukan Daie Muda di peringkat 19 IPT
 juga akan dilaksanakan program yang comprehensive dan dinamik.

Mereka di kalangan mahasiswa-mahasiswi ini juga akan dilatih untuk turun ke lapangan remaja di 
sekolah-sekolah sekitar IPT mereka. Nasihat dari senior saya Bro Zamani Mk orang kuat YADIM ini 
sungguh bermakna bagi saya. Nasihat beliau berkesan di hati saya dan saya nukilkan dalam bentuk 
points di sini:-

1.Berapa banyak pelajar-pelajar dari ribuan peserta program motivasi akan terus dibentuk menjadi 
protege? Adakah selepas program hanyalah touch and go sahaja? Apakah follow up berkesan?

2.Kerja kebajikan ,dakwah, beri ilmu adalah kerja sepanjang hayat dan kerja untuk kemenangan umat. 
Buat bukan untuk kepentingan organisasi atau individu tertentu tapi untuk kemenangan ummah.

InsyaAllah kami akan buat yang terbaik untuk program Tahun hadapan bersama YADIM. Terima 
kasih atas kepercayaan yang diberikan.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger