Diari di Bandung 2015.

Saya sekarang masih di Kota Bandung @ 'Paris Van Java' Indonesia!

Alhamdulillah saya masih lagi di Kota Bandung membuat pelbagai diskusi, perbincangan, terlibat dengan jemputan mengajar, memberi motivasi berkaitan hal-hal perniagaan, isu social enterpreneurship, innovation activism dan digital currency di merata tempat di Kota Bandung.

Saya sebenarnya sudah berada di Indonesia sejak 27 March yang lepas bermula di Jakarta dan telah berada di Indonesia keseluruhannya selama hampir 2 minggu menghadiri Program Seminar Antarabangsa berkaitan Digital Currency(28-29 Mac) dan Pesta Wirausaha Indonesia 2015(3-5 April) di Jakarta (wirausaha=usahawan).

Di Kota Bandung juga saya berkesempatan bertemu dengan ulama-ulama dan tokoh-tokoh intelektual untuk mendalami ilmu agama, muzakarah dan mendapatkan pengisian rohani. Saya juga terlibat dengan projek event terbesar tahun ini di Kota Bandung yang melibatkan kehadiran dan partisipasi Walikota/Governor Kota Bandung iaitu Bapak Ridwan Kamil Untuk Bandung dan para usahawan atau wirausaha hebat seluruh Bandung.

Program ini akan melibatkan dua Kota besar iaitu Putrajaya - Bandung dan saya sebagai Ketua Jawatankuasa dari Malaysia. Program ini dinamakan SANFEST (Sancang Festival) yang akan berlangsung secara gilang gemilang di Kota Bandung pada Jun hingga Julai 2015 ini. Tema program SANFEST ini adalah 'Eat-Pray-Peace-Summit' yang melibatkan Pusat Kota Bandung dan Putrajaya.

Saya mohon maaf kepada sahabat-sahabat di Malaysia yang tidak dapat bertemu saya sejak awal tahun 2015 kerana banyak masa saya dihabiskan dari awal tahun di Indonesia.

Saya mohon doa sahabat-sahabat dari Malaysia, Indonesia, Brunei, Singapore dan seluruh ASEAN agar misi saya membawa agenda memperkuatkan dan mempromosi warna-warni semangat muhibbah ASEAN dipermudahkan, berjalan lancar dan peroleh kejayaan.

P.S:- Perkembangan saya yang detail setiap hari secara bergambar boleh ikuti Facebook Dato' Dzulkarnain Taib yang bersama saya sepanjang masa membuat networking business dan liputan media di Kota Bandung.

Effendy Zulkifly,
Usahawan dan Inovator Sosial ASEAN
Rumah Tawa, Taman Siswa Kota Bandung
'Paris Van Java'.
8 April 2015
2.02 am

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger