Gerak Kerja Terrosism Sangat Bersistematik, Peace Generation Ada Jawapannya!

Program Peace Generation menangani isu terrosism dan keganasan antarabangsa bersama Jaringan Anak Muda yang sangat bagus untuk disertai. Tahniah diucapkan kepada Peace Generation dan Jaringan Anak Muda atas inisiatif yang sangat hebat ini!

Seminar berkaitan anti terrosism yang bermodul , progresif, solution based sangat rare dan sukar ditemui di Malaysia. Sedangkan pengaruh penjahat terrorist, ISIS, Daesh dan lain-lain pengganas telah meresap di banyak negara di dunia termasuk di Asia Tenggara.

Dan para pengganas dan terrosists ini sangatlah bersistematik dan tersusun gerak langkag gerak kerja mereka di seluruh dunia! Adakah kita masih mampu berdiam diri, tidak ambil peduli dan tidak cakna kepada persekitaran kita.

Mangsa keganasan terrosism ini tidak mengenal sesiapa. Lihatlah apa yang berlaku baru-baru ini di France, Turki, Syria, Indonesia dan seluruh dunia aktiviti keganasan mereka yang sangat kejam ini! Kita dan keluarga kita mungkin mangsa seterusnya kerana mereka menyasarkan orang awam!

Di Malaysia juga aktiviti bom, serangan letupan telah bermula. Maka kita harus mengambil tindakan segera dengan awareness ilmu secara praktikal dan menyeluruh di peringkat anak muda dan grass root. Jika hanya sekadar dibahas di level intelektual semata-mata ianya akan jadi eksklusif.

Rakyat dan keseluruhan masyarakat harus dididik dan dibimbing. Peace Gen Malaysia, Peace Gen Indonesia dan Jaringan Anak Muda ada solusinya!

CC : Prof Ahmad Mujahid Ahmad Zaidi, Azanisham Samat, Wasif Wan, Albark Yunus Bat, Smile Zuan, Dzulkarnain Taib, Mohd Nazrin Faiz, Saufi Jelani, Zuraidah Mohd Kassim, Ziaullah Mirza.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger