Tahniah kepada penganjur World Village Conference 2016!

Sepatutnya saya salah seorang speaker di World Village Conference 2016 yang berlangsung di Purwakarta Indonesia bermula 22 May hingga 26 May ini. Namun saya ada urusan yang tidak dapat dielakkan di tanah air. Tidak dapat hadir ke conference yang sangat bagus ini.

Suatu konsep yang sangat hebat  diusahakan oleh penganjur yang disokong oleh Mayor Purwakarta H.E Dedi Mulyadi dengan usaha ini. Memajukan kawasan daerah kampung tanpa perlu berubah menjadi bandar. Kemajuan yang organik dan mementingkan biodiversiti suasana hijau dan pokok-pokok.

Malahan dalam program ini Mayors dari USA, Korea dan delegasi 'pemimpin anak muda kampung' dari 30 negara datang membentangkan dan diskusi keadaan kampung di negara masing-masing.

Di negara maju seperti Korea dan USA telah ada usaha untuk memajukan bandar menjadi suasana kampung yang hijau dengan konsep 'GREEN CITY'. Kita selama ini menyangkakan kemajuan sesebuah kampung adalah dengan berubah menjadi bandar sedangkan kini bandar yang maju adalah bandar yang ada suasana kampung!

Sayang seribu kali sayang tidak dapat hadir. Kepada orang kuat organizer program World Village Conference ini sahabat saya Gugun Gumilar dan Nadya Pratiwi, anda berdua pemimpin anak muda yang sangat hebat dan saya sangat kagum dan terinspirasi dengan idealisme kalian.

Semoga program ini sukses dan InsyaAllah saya akan partisipasi di acara akan datang!

P.S:-  Diucapkan tahniah kepada Datuk Dzulkarnain Taib, Presiden Yayasan Media Hebat sebagai antara speaker utama dari Malaysia dan Wasif Wan, Pengerusi Jaringan Anak Muda  yang membawa nama Malaysia di persidangan hebat bertaraf dunia ini.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger