Cerita saya dan kedai buku.


Cerita saya dan kedai buku.

Pada pagi Jumaat yang berkat ini saya berdoa untuk memiliki sebuah Kedai Buku yang lebih hebat dari Kinokuniya.

Kedai buku saya itu nanti bukan sekadar jual buku yang kaku, tetapi akan ada acara diskusi buku,ulas buku, cabutan bertuah buku dan speaker corner atau sudut pidato ulas buku. 

Kedai buku saya juga ada cafe khas berwifi untuk ulat-ulat buku baca buku dan survey buku sambil minum dan makan. Juga disediakan studio khas untuk TV online review buku yang boleh diviralkan di internet.

Kedai buku saya ini juga akan dibuka 24 jam seperti 7E. Penulis buku juga akan diminta setiap minggu untuk hadir membuat promosi buku mereka di kedai buku saya. Buku-buku rare dan tiada di pasaran juga dijual di kedai buku saya.

Muzik-muzik instrumental klasikal agung juga akan dimainkan dalam kedai supaya dapat "feel" seperti zaman renaissance England seperti Library Oxford dan Cambridge.

Mungkin saya akan buat interior design ikut tema English di buku-buku western. Interior design di zaman kegemilangan Baghdad di kawasan buku- buku Islamik views. Belum lagi wujud kedai buku dengan suasana buku sebegini di Malaysia.

Ada apa-apa lagi tak yang boleh ditambah di kedai buku saya ini?

P.S:- Sesiapa yang mahu jadi funder financial @ partner saya untuk realisasikan impian kedai buku saya ini sila pm saya. Sila sebarkan impian saya ini kawan- kawan.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger