Pemikiran Pemimpin Negara Maju.

Ketika hari pertama dan hari kedua Perdana Menteri Singapore bersempena USA ASEAN Summit 2016, beliau telah updated lawatan official personal beliau ke office Tesla, Space X, Apple, Google, Facebook dan beberapa tokoh ilmuan dan saintis.

Kita perlu lahirkan ramai lagi future leaders yang boleh bersaing dengan pemikiran maju pemimpin negara jiran Malaysia dan nampak gah di mata dunia. Pemimpin-pemimpin masa depan ini harus kukuh dengan sarwajagat keilmuan yang holistik termasuk cara fikir setaraf negara-negara maju dan perlukan sebanyak mungkin pendedahan antarabangsa dari awal.

Menguasai ilmu teknologi adalah sangat penting di dunia serba moden. Mark Zuckerberg Facebook sangat menghargai lawatan Perdana Menteri Singapore kerana menghargai beliau sebagai Pemimpin Negara yang satu-satunya pandai buat coding.

Kita hanya akan ketinggalan dan terus ketinggalan di mata dunia jika terus  diserabutkan dengan isu-isu konflik dan politik domestik yang tak pernah selesai. Ditambah lagi dengan konflik tafsiran Agama antara scholars yang jugdemental thinking bersifat menghukum ke tahap penentuan syurga dan neraka ketika masih di dunia lagi.

Tekanan hidup rakyat pula seperti kelihatan cuba ditutup dengan pelbagai Program Hiburan dan Sukan yang sebenarnya hanya di takuk lama di level tempatan sahaja dan tiada impak kukuh menguatkan daya intelektual, world view leadership generasi baharu berpaksikan ilmu sains dan matematik di dasari ilmu wahyu sebagai pembatas antara halal dan haram demi keberkatan hidup insani.

Semoga hari cerah Negara Malaysia kembali muncul nanti. InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger