Kaya Harta, Kaya Hati, Rasa Cukup dan Hakikat Kaya...



Saya mempunyai ramai sahabat-sahabat yang baik-baik, cintakan ilmu, suka berdamping dengan ilmuwan. Kami dinasihatkan oleh mentor kami Datuk Jaafar Rahim untuk menghasilkan buku-uku yang sesuai dengan minat dan kepakaran masing-masing. Moga tahun 2014 ini impian untuk publish buku-buku kami benar-benar berjaya walaupun sibuk dengan career masing-masing.

Dalam masa yang sama saya juga bersama ramai sahabat-sahabat yang suka dengan bidang perniagaan dan sangat passion untk jadi orang kaya @ jutawan @ hartawan. Namun nasihat saya, niat awal kerana ALLAH itu penting. "Hakikat kaya" adalah "kaya hati" , "rasa syukur" dan "rasa cukup".

Jika Allah bagi "extra" dengan melimpahkan kemewahan sentiasalah kita beringat supaya tidak jadi "hamba" kepada kekayaan dan kemewahan materialis itu.

Bagi saya, saya rasa kaya bersama dengan sahabat-sahabat yang kaya jiwa dan kaya hati. Apatah lagi jika dia ada pakej "kaya harta" + "kaya hati" rasanya akan bertambah lagi keberkatan hidup untuk lebih mudah membuat kebajikan kepada insan-insan yang memerlukan...

#kaya #akuinginkaya #sahabat #jutawan #hartawan

0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger