Proram Sanfest 2015 (Masjid sebagai Tamadun Peradaban) sangat berjaya!


Program Sanfest 2015 (1- 5 July) bertempat di Masjid Mujahidin, Kota Bandung baru-baru ini beri impak maksima kepada ramai usahawan muda seperti saya dan sahabat-sahabat lain. Saya akan terus bergerak dan berjuang sekalipun tiada publisiti mahupun bantuan dari mana-mana pihak sekalipun.
Namun saya sangat bersyukur Media PIKIRAN RAKYAT yang terbesar di Jawa Barat membuat liputan dan Media BERNAMA dari Malaysia juga sudi membuat liputan Program Sanfest ini.

Saya yakin usaha yang mulia ini akan dibantu oleh Allah, Tuhan Yang Maha Kaya.
Saya bersyukur pada Allah ramai juga rakan-rakan usahawan yang turut hadir di Program Sanfest Business Summit 2015 ini mendapat kesedaran untuk sama-sama memperjuangkan Gerakan Social Entrepreneurship yang sebenarnya telah ada lama dalam ajaran Islam.

Setiap orang ada peranan masing-masing dan peranan saya adalah menyatupadukan usahawan muda bermula sekitar ASEAN yang berpusat di masjid-masjid yang aktif dan benar-benar membantu komuniti sekelilingnya dengan sistematik dan bersepadu.
Moga usaha ini diredhai Allah. Kepada sahabat-sahabat seperjuangan di SANFEST 2015 usaha kita baru bermula.

Kita gegarkan seluruh nusantara dengan kekuatan ekonomi yang berpusat di MASJID sebagai Pusat Peradaban Insan. InsyaAllah berjaya. Amin.

~Effendy Zulkifly, Ketua Delegasi Malaysia di SANFEST 2015~

#usahawansosial #socialentrepreneurship #komunikasi #komunikasiimpak #effendy #usahawansosial


0 comments:

Post a Comment

 

From Helpless to Helpful... Copyright © 2011-2012 | Powered by Blogger